Monday, August 18, 2014

Tidak timbul lagi soal sokong Khalid - Presiden PAS

Do you want to share?

Do you like this story?



Isu yang dbangkitkan oleh beberapa pihak:

1.PAS khianat dalam PAS menolak calon DSWA (tuduhan sebelum 17 Ogos 2014)

Tidak betul. PAS belum putuskan dalam Mesyuarat JK PAS Pusat sehingga 17 Ogos 2014. Sementara itu PAS berpegang kepada keputusan TSKI sebagai MB kerana beliau masih ahli PKR. Keputusan MSU PAS adalah bersandarkan fakta itu.

2. Dulu PAS mahu TSKI dikekalkan, kini PAS tolak TSKI (selepas mesyuarat AJK PAS Pusat 17 Ogos 2014

Tidak betul. ApabilaTSKI tidak lagi ahli PKR dan sekaligus bukan ahli PR, PAS tolak TSKI, PAS putuskan dalam mesyuarat AJK Pusat untuk menolak TSKI. PAS tidak tahaluf siyasi dengan individu tetapi dengan parti politik. Sebab itu PAS tolak TSKI dalam mesyuarat 17 Ogos 2014.

3. PAS buat “u-turn”, dulu tolak DSWA kerana isu wanita, sekarang terima DSWA sebagai calon MB

Tidak betul. PAS tidak pernah menolak DSWA atas sebab gender dalam isu MB. Dalam keputusan perbicangan MSU PAS, isu gender MB Selangor tidak pernah disebut langsung dan tidak pernah dibincangkan.

4. PAS melambat-lambatkan mesyuarat untuk membuat keputusan

Tidak betul. PAS mempunyai AJK Pusat lebih 30 orang dan memerlukan cukup korum untuk membuat keputusan yang amat penting dalam kerjasama politik yang signifikan dalam negara. Tidak ada isu lewat, dan tempoh waktu yang berlaku seharusnya menjadi “tempoh bertenang” pada semua pihak agak keputusan yang dibuat oleh PAS adalah keputusan terbaik untuk semua pihak.

Continue ►

YOU MIGHT ALSO LIKE

0 comments:

Post a Comment

Advertisements

Squeeze Theme and Squeeze Plugin For WordPress

Advertisements